Saturday, May 21, 2016

Golongan #1


Dalam hidup kita ni
Kita akan terjumpa dengan dua golongan
Dan kita pun akan tergolong antara mereka

Pertama
Golongan yang mempunyai pendirian yang tetap

Golongan ni kau sembang lah macam mana pun
Kalau diorang kata A
A lah sampai kiamat
tiada tolak ansur dari segala aspek

bagus ada pendirian yang tetap
diorang dah set satu matlamat
yang mana akan diorang capai
baling lah onak duri lautan api batuan kabalt pun
diorang akan capai jugak matlamat
tiada apa yang mampu menghalang

Kedua
Golongan yang takde pendirian langsung

Golongan ni kalau lepak dengan Golongan yang pertama
akan sokong A
Kalau lepak dengan Golongan yang kedua,
takde kata putus
pusingpusing kat situ je

bagusnya golongan yang kedua ni pulak
sikap bertolak ansur dan tidak berpendirian itu dapat membantu
diorang survive dalam pancaroba kehidupan seharian

Manusia memang takkan dapat lari dari kesilapan dan kekurangan
terima lah mereka seadanya
tanpa mereka dunia ni tak seimbang
macam yin dan yang
perlukan satu sama lain


Kalian di pihak yang mana?

.gambarbetmentuhiasansemata.
.akusipemerhati.

No comments: