Friday, January 1, 2016

Tahun Baru Azam Baru

Kenapa setiap kali kalau tahun baru je, mesti semua orang akan adakan azam baru. nak kata azam tahun lepas semua tercapai tak jugak, nak kata perlukan tolakan untuk anjakan yang lebih baik, mungkin.

pada aku sebelum ini, azam ini membuatkan diri aku seperti menipu diri sendiri. mungkin juga menyebabkan dan disebabkan aku tiada matlamat hidup. hidup aku cuma untuk makan, tidur, main bola, pergi stadium, solat, tengok tv, menyanyi, dll.

mungkin itu juga menyebabkan aku seperti tiada arah tujuan untuk berubah, untuk lebih maju. mungkin. semua ini disebabkan salah satunya cara hidup aku. memang tiada matlamat. 

jadi untuk tahun ini, aku berazam untuk ada azam. insyaa Allah aku akan ada kejayaan untuk berazam. kalau bukan diri kita yang nak maju, siapa lagi?

No comments: