Thursday, June 12, 2014

Kal Ho Naa Ho


Haritu aku layan Kal Ho Naa Ho dekat TV.
Kal Ho Naa Ho adalah sebuah filem hindustan lakonan Shahrukh Khan, Preity Zinta dan Saif Ali Khan berkisar tentang bagaimana cinta mampu menakluk dunia. Pew pew pew.
(Ok, itu bukanlah sinopsis yang betul)

Aku peminat hindustan SRK.
Aku berkali-kali dah tonton cerita ni.
Yang menarik ialah, walaupun dah banyak kali aku tonton cerita ni, ninja tetap akan datang potong bawang sebelah aku.
Bergenang beb.
Walaupun dah tahu apa jadi lepas sesuatu babak,
tetap bergenang.
Agaknya, kalau 20 tahun akan datang aku tonton lagi cerita ni,
mesti ninja masih datang berkunjung.




It's a good movie. Great instead.
Tak banyak cerita yang mampu buatkan aku bergenang airmata jantan.
Dan seingat aku,
tak ada langsung cerita Melayu/Malaysia yang mampu buat aku bergenang.

Kalian pernah bergenang tengok cerita Melayu/Malaysia?
Cuba bagitahu aku, aku try tengok nanti....

No comments: