Monday, June 9, 2014

Aku, SOMBONG?



Suatu hari, aku dilabel sombong.
Sebabnya, ada beberapa event (dan kebanyakannya majlis perkahwinan) yang dibuat kawan-kawan dan diinvite dalam Facebook, aku tak hadirkan diri.

Sombong mungkin perkataan yang mudah,
tapi biasanya aku ada dua alasan kukuh kenapa tak datang event-event tersebut.

Pertama,
basically, tarikh event-event ni akan diambil berdasarkan kelapangan.
Biasanya hujung minggu atau tarikh cuti.
Waktu yang sama juga biasanya ada jemputan majlis perkahwinan belah family.
Waktu yang sama juga aku ada exam, UIA mana pernah kisah hari ahad 
atau hari sabtu atau hari cuti. 
Jadi, aku tak ada pilihan.

Kedua,
kalau aku datang, aku akan jadi lelaki yang berdiri tegak di hujung bilik atau di bawah pokok membelek-belek kuku.
Nak kata anti-sosial, aku suka crowds...
Nak kata introvert, no. 
Aku cuma tak biasa nak mula bergaul...
Tapi, kalau dah kenal, aku mungkin orang paling bising di dalam kumpulan.
(keyword: mungkin)




Alasan kedua paling boleh diterima.
Kecuali kalian mahu seorang mengidap SAD memeriahkan majlis kalian,
silalah jemput aku. Hehehe...

Tapi jangan pula lepas ni tak jemput aku langsung.

No comments: