Monday, January 6, 2014

Dua Kosong Satu Empat

Dua ribu empat belas.
Tahun dimana segalanya diatas. tiada yang turun.



Selamat tahun baru.

Kita lambai pergi 2013 dengan senyuman.
Pada aku, 2013 adalah tahun aku mencari tapak untuk berpijak.
Banyak perkara aku belajar tentang diri pada tahun 2013.
Banyak penambahbaikan aku lakukan untuk diri sendiri.
Antara yang paling signifikan adalah aku sudah belajar untuk menanam impian.
Satu impian yang tidak pernah aku ada sejak dari lahir lagi.
Impian untuk masa depan.

2013 juga merupakan tahun yang, pada aku, penuh dengan perasaan.
Rasa benci, suka, gembira, takut, sedih, marah...Semua ada.
Politik, persahabatan, kekeluargaan, kasih sayang,
Semuanya main peranan kuat sepanjang tahun 2013.

2013 sedikit sebanyak mendewasakan pemikiran aku.

Bagaimana tahun 2013 pada kalian?



Selamat datang 2014.
Tahun yang aku jangkakan bakal mengundang pelbagai cabaran.
Tahun yang bakal menguji aku dari segala aspek,
terutamanya tentang semangat tidak berputus asa.
Ya, aku mahu jadi seseorang yang tidak akan pernah putus asa dalam tahun 2014.

Jadi,
bagaimana jangkaan kalian untuk tahun 2014?



Ayuh,
sama-sama kita mahu ke hadapan.
Sama-sama kita menempuh cabaran yang bakal mendatang.

No comments: