Sunday, June 23, 2013

Misteri Pembunuhan



Namaku  Shinjiro Masahito.
Aku adalah seorang penyiasat yang (agak) terkenal di Bandar Fuuta ni.
Aku sayangkan bandar ni. Bandarnya yang sentiasa berangin, mampu menyamankan mana-mana perasaan manusia. Aku berjanji akan melindungi semua senyuman penduduk bandar ini dan mengesat semua airmata yang mengalir.

Walaupun banyak orang kata aku hanyalah penyiasat 'separuh masak (half-boiled)', aku tak kisah. Apa yang penting, cara aku sentiasa 'hard-boiled'.

Satu hari, seorang kanak-kanak bernama Sam datang ke pejabat penyiasatan aku.
Dia menangis. Katanya haiwan peliharaannya di bunuh kejam. Dia mahu aku menyiasat siapa yang membunuh haiwan peliharaan kesayangannya.

Demi tidak mengecewakan Sam, dan demi mahu menyesat airmatanya, aku terima kes itu.

Sampai ke tempat kejadian, Sam berkata ada 3 suspek berada di tempat kejadian semasa peristiwa itu berlaku.



Encik Pemukul Serangga, Encik Penyembur Racun, dan Encik Spray Baygon.


Eh? Adakah mereka manusia?? Arghh!! Abaikan..

Jika salah seorang dari mereka adalah pembunuh,
maka, mungkin tempat kejadian ada meninggalkan bukti pembunuhan.

Setelah aku melihat tempat kejadian, aku terkejut...








"Alam APAKAH ini?"
"Siapakah (neraka) yang menjadikan LIPAS sebagai haiwan peliharaan?"
"Siapakah (neraka) mereka bertiga suspek tu? Alien?"
"Siapakah (neraka) yang tak boleh selesaikan kes ni dengan sekali pandang je?"



Aku terjaga dari tidur!
Cis, MIMPI!!
Itulah akibat dari layan FacebookSherlock Holmes, dan sembur lipas di dapur guna Baygon spray sebelum tidur!
Mimpi bangang!

postquam-scriptum:
Agak-agak korang laa,
siapa pembunuh lipas tu yek?? 

No comments: