Sunday, June 16, 2013

Benar atau Salah?

Aku mahu entri kali ini sependek yang boleh,
sebab lagi banyak aku tulis, lagi bercelaru fakta..



Sedang aku makan malam di sebuah restoran mamak,
dengan hidangan Nasi Lemak Ayam Kampung dengan Teh Tarik,
aku terdengar perbualan dua lelaki dua meja belakang aku..

Lelaki A : Kau tengok couple tu..Yang awek, perghhh...HOT!! Yang laki tu pulak aduhai..bapak hodohnya..

Lelaki B : Alaa, mesti lelaki tu kaya..Perempuan zaman sekarang ni, kalau muka tak hensem, kocek kena tebal weyh..

Dialog itu memang biasa aku dengar..
Tapi, tak sangka pulak pemikiran sebegitu agak tersebar luas.
Begitukah harga seorang wanita masa kini?

postquam-scriptum:
Walaupun aku tak setuju dengan apa yang mereka katakan,
tapi secara peribadi, ianya bukan 100% salah.

No comments: