Friday, July 22, 2011

Wanita Bertudung Sanggul ?!

Hey, Hey, apple ! Hey ! #annoying orange

Wanita yang bertudung sanggul ni ada macam-macam alasan untuk mereka memakainya. Contohnya:

nampak elegan, lawa dan style

ramai orang pakai, saya nak pakai jugak la

nak tunjuk yang rambut saya panjang sebenarnya

nak...nak...tutup love bite... *HAHA merepek. Tapi maybe ada kan?*

Tapi kan, otak yang mereng akan berfikiran pelik sikit. Maybe diorang ingat rupa wanita kalau tak pakai tudung Sanggul akan berupa sebegini..



botak dan tambah bebola surat khabar

HikHik

Azri, tak lawak... =..= '

Tapi ingin aku ingatkan ANDA (termasuk lelaki, perempuan, kanak2, ibubapa) bahawa :

Daripada mafhum Hadith ;

“Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat, Suatu kaum yang memiliki cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia, dan Perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta.Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.”

-Hadith Muslim-

Oh you dont understand Malays? No worries :

"Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) having said this: Two are the types of the denizens of Hell whom I did not see : people having flogs like the tails of the ox with them and they would be beating people, and the women who would be dressed but appear to be naked, who would be inclined (to evil) and make their husbands incline towards it. Their heads would be like the humps of the bukht camel inclined to one side. They will not enter Paradise and they would not smell its odour whereas its odour would be smelt from such and such distance."

So you judge it by yourself.To be honest, yeah it looks good and beautiful ladies, But But But _________(feel in the blank by yourself)


p/s :



sanggul abis ni !



5 comments:

cheqwa said...

setuju...orang yang reka fashon anak tudung sanggul tu lagilah kesian..mengajak org ramai buat dosa..huhu

Azro!e said...

tu la pasal . n . thanx for the additional info :)

zuliani lahh :) said...

wahh bagus la entry nih. tahniah azri. n thanks sebab kongsi sesame hadith tu. :)

bunbun said...

nice post azroie! hahaha seee aku panggil kau azroie lagi muahahahaha

Azro!e said...

Zul : no biggie =)

BunBun : Hahaha . ok . ini lawak =)