Wednesday, March 16, 2011

WANITA DAN PILIHANNYA !



Tepat pada pukul 6.00 pagi, lagu Faizal Tahir - Muzik berkumandang dari Ladtop ku. Malam tadi dah plan dengan Muiz Aziz and Hasif Hilmi nak pegi kerja brsama-sama... 




Masa tengah drive tu, sembang-sembang dengan Muiz side to side. Hasif dah menerawang ke mana entah haha. Muiz bole bukak cite pasal awek lak. Then, ada satu quote yang terukir di dalam otak aku....



"Consciously, women are attracted to men's personality. Unconsciously, women tend to be attracted by the men's appearance"



Well, agak betul di situ kan? Entah kenapa skang aku masih terpikir ayat ni. Aku makin jiwang ke? (ceyyy aku jiwang. sila muntah laju-laju). err kalau tengok dunia skang ni, betul la kot. Wanita selalu kata...

"saya nak jenis yang caring~ yang baik~ yang tak panas baran~"

"saya nak lelaki yang soleh~ yang taat pada perintah Allah~"

"saya nak suami yang kaya~ boleh buat hidup saya senang~"

"saya nak lelaki yang pandai masak~ pandai macam professor~"

"saya nak laki yang suke korek hidung sampai besar lubang hidung~"

okay I got carried away haha. Sebenarnya, bagus perempuan nak buat list-list macam di atas (abaikan yang korek hidung tu). Tapi the issuenya skang, kata je nak laki-laki macam di atas, last-last ade gak jatuh hati kat seorang laki ni tapi laki tu takde pun ciri-ciri yang dia telah listkan. Macam mana sampai macam tu? : Paras Rupa.


Paras rupa memang takleh lari dari pandangan wanita. Am I Right? Kata je nak lelaki idaman seperti dalam list mereka, tetapi secara tidak langsung akan mula jatuh hati kat lelaki yang agak baik paras rupa semata-mata. But well, tak dinafikan juga ade sesetengah wanita yang betul-betul tak kisah tentang paras rupa lelaki. Memang betul-betul aim yang hati baik-baik punyalah. haha nice one.


Tapi sebenarnya, appearance tu penting jugak, guys. Macam mana mereka selalu start? Well, kadangkala ada yang mula berkenalan kerana paras rupa. and in the end, mereka berdua jatuh hati antara satu sama lain sebab masing-masing dah kenal personality pasangannya...and kena pada listnya! haha nice one again. Jodoh dikatakan~ xD. Nampaknya penting jugak jadi handsome ni. huehue


PILIHAN ?

No comments: