Monday, February 28, 2011

ANJING WEY !

imaginasi !
Tgh lepak2 dpn PC, tiba-tiba teringat satu peristiwa hitam yang tak berapa nak hitam, sebab kejadian tu berlaku di siang hari......Peristiwa ni berlaku semasa aku masih di bangku sekolah rendah lagi: Sekolah Kebangsaan Raja Muda (SKRM)......Waktu tu aku darjah 6.


Sekolah tamat dalam pukul 1.00 tengah hari.....Aku balik ke rumah menaiki Bas Sekolah Pak Cik Hashim. haa, speaking about him, sekarang dia dah tak bawak bas dah.....Kerana kesalahan lalu lintas yang selalu dia buat depan mata kami sekanak-kanak..... Basnya ditarik..... and malangnya, dengar cerita dia menghidapi penyakit. Penyakit apa aku pun tak tau...... Moga Allah selalu merahmatinya.....(oit, dia belum mati)


Pak cik Hashim menurunkan aku di tepi rumah nenek aku, berhampiran dengan belukar.....Memang dari dulu aku risau tentang belukar..... Asyik fikir benda yang bukan-bukan kat dalam belukar tu..... isk. Selepas bas bergerak jauh dari aku, aku rasa tidak sedap hati..... Kedengaran belukar di situ berbunyi..... Semak di situ bergerak-gerak...... Tiba-tiba...
Eh...bkn ni !
Baru betul....



Waaa!!!! Aku dah la kecik lagi. Bukannya matang pun time tu. Aku jerit sekuat hati mintak tolong..


"AAAAAAAAA TOLONGGGGGGGGG!!!!!"




"grrrr wooofff woofff!!!" *air liuh meleleh sambil tunjuk taring*




"AAAAAAAAA!!!!!"




"wooffff awww awww grrr"




(sila buat bunyi awww ganas-ganas. bukan bunyi Mak Nyah)



Aku dah mula ingat mati dah..... Aku keseorangan di neighbourhood di situ...... Jiran-jiran takde yang dengar..... Tiba-tiba anjing-anjing tersebut macam communicate antara satu sama lain lak..


"Sape nak serang dulu?"




"Woof! aku laa! grrr"




"Aku!! aku!! awww"




"Sape cepat dia dapat! WOOF!!"



Tiba-tiba salah seekor anjing tu serang aku...... Dia terjah ke arah aku nak gigit aku...... Aku sempat elak...... Ala-ala Matrix Reloaded...... Yang lain pun turut serang...... Aku dah gabra tahap gaban!! Memang betul-betul ingat mati........ (ceyy kecik-kecik dah ingat mati. haha)

Dalam suasana yang cuak tu, aku sempat nampak member aku di tepi jalan... Aku sangka dia pun cuak hampir tengok rakannya dimakan anjing-anjing tersebut. Tetapi sebaliknya dia...


DIA SENGIH ! MENYIRAP WEI !!



Aku time tu dari perasaan takut bertukar ke perasaan "celakanya member" hahaha. Dia boleh gelakkan akuuuuuuuuuuuuu >.<" Then alhamdulilah, tiba-tiba mak cik sebelah perasan aku dikepung anjing, dia pun keluar membawa penyapu untuk backup aku. (ceyy backup). Aku pula duk ayun-ayun bag aku ke anjing-anjing tersebut seperti mangkuk ayun. Banyak kali cobaan mereka nak gigit aku. T.T


Tapi oleh kerana jeritan aku yang kuat lagi constant, ayunan bag aku, dan kehadiran mak cik sebelah, anjing-anjing tersebut melarikan diri. fuhhh, I was saved! Thanks Mak Cik:D

10 PETANDA DIA JODOH KAU !(baik sket..hehhe)




Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)
Jodoh ni perkara yang dah Allah yang maha Esa tetapkan.... tapi cne kita nk tau dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT bagi kita telinga utk dengar, mata utk tgk & akal untuk berfikir....so, gunakan sebaik-baiknya bagi cari rahsia cinta y ditakdirkan....hahaha...ok cyes... Dua orang y ad feel dorg dptidup sesame & confirm dijodohkan msti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya.... Bila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain.....Ceyh ! Jiwang lakk...hahaha...ok..cyes balik... Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?
ok ak nk wat confession...ak cari petanda ni kt google..hak3..ak just nk share je...xslh kn? ok enjoy reading !
Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


hahahah...amacam? ad jumpe ka?? truskan mencari !

CARI !
MAKHLUK 630 !

RUNESCAPE !

RUNESCAPE !

Ak nk cite la kann...pasal RUNESCAPE ni...RUNESCAPE ni merupakan sebuah game online free "Massively Multiplayer Online Role-playing Games"(MMORPG) haha..lbey kurang mcm ragnarok la..tp..y ni korg nk men free pn bole..xyh byr..Klu nk byr..korg akn dpt faedah y lbey bnyk la..tu je..tp..Pada pendapat aku la kan..men game ni free pn dh best..klo dh rse kye sgt men r y byr pnye..haha..tu pn klu dh kaye sgt la..nk byr blan2..hurm..nk ckp pe ag ek?? ok..RUNESCAPE ni Guinness World Record dah iktiraf dorg ni sebagai 'the world most popular free mmorpg game' haha..rmi gle bapak y men game ni..cm *****..hahaha..kekadang uh lembap gle sbb rmi nak mampos y men..haha..tp..best owh game ni,,,TRY IT OUT !


MAKHLUK 630 !

Wednesday, February 23, 2011

GOMBAK HERE I COME !

Salam..InsyaAlah, Tmatlah kisah aku di UIA, NILAI ! Alhamdulillah, dpt menamatkan pengajian asasi dgn gembira..hehhe...kemudian, InsyaAllah akan masok Gombak pada bulan 9 InsyaAllah...Doakan aku berjaye la kan kt sne..haha..dgr2 cte dr senior2 Saljuk, "kt Gombak  Korang kene blaja sendiri, xde lecturer bg nota ag..pndi2 r korg blaja..HAHAHA !"(dgn hilaian ketawa)..Takut siot...tp, nk wat cmne en? blaja la..keje senang je kt dunia ni..First, buat pe y Allah suroh, Second, Jgn buat pe y Allah larang, Tiga, Blaja Leklok...4, Cari keje bagus, ko nak sara anak, bini...habis...tggl tgg mati je time 2..serius ni..hahaha...

OKAY ! :
MAKHLUK 630 !

Tuesday, February 15, 2011

STREET SOUL AWARD !

Semasa masih dalam minggu FINAL.. BHC Family pergilah ke KLCC pada 14/2/2011(valentine day). Kami bergerak ke KLCC naik kete sewa..kete kancil..bole tahan gak laa...Alhamdulillah la smpi..hahaha..em.sesampainye kami di KLCC, kami pn Solat Maghrib dulu...hahaha..selepas waktu tersebut, kami pn bergerak utk mencari port y baik punyee~  pastu kami terserempak dgn kolam air pancut depan KLCC uh, sape y penah pegi KLCC ad jumpe r gak kott natang air pancut uh..heheh.. Then, sesampai di lokasi air pancut, kami pn mulekanlah PROJEK kami...hehehe, projek apakah itu? Projek SOULAWARD(SELAWAT) sebab esok nye kan maulidur Rasul..Kuang haja gle en, esok maulidur Rasul, mlm 2 rmi gak la y lpak2 Bercumbu-cumbuan,,,plek r tgk keadaan rakyat Malaysia ni..nme negara Islam...tp...Haisy..berbalik semula pada topik utama,,SoulAward..kami pn selawat la sekuat2 hati dpn org rami y tgh bercumbu itu,,mereka wt dek je..xpela..biar la dorg denga, tmbh pahala sket en? asek wt dose je..huhu..nak dijadikan cite, tgh2 sdp selawat, tetibe ad BangGuard(famous sket, hehe) uh panggil Ktorg, "dik jgn wat bising kt sini, nnti org atas marah" ...Bang ktorg bkan nye pergi memekak pakai drum ke ape, selawat bang...pela..y dok melepak tepi kolam bercumbu boleh lak en?? Aneh~ Aneh~ Dh kene sound uh, Kami bergerak masok ke dlm kLCC, msok kt ruangan tgh, pe ag? selawat r kuat2..nk malu ape? selawat kot..haha..then kami pn berpindah randah sambl berselawat..best gle ! mlm uh tenang gle..

15/2/2011
Sambungan cerita selawat mlm td...Fuuh ! xckup dgn tu..ptg maulidur Rasul ni, kami pergi ke BB(Bukit Bintang) berselawat juge lah..nek kete sewa lagi...dh r sesat, adoiyai...haha..ok berbalik, sesampainye ak, mahrial ngn Kapak kt dpn Maybank,BB uh, smpi2 je ad nmpk omputih bwk kamera...kamera besa BEB ! haha...aku pn tnye apg Pito' "pe ni bang?" Beliau menjawab, "dy nk amek video kita psl maulidur Rasul, dy nk wat filem" ...ak pn..terima Kasih Ya Allah ! ad jugak org hargai selawat nabi, kami pn selawat2....dh abs rakam kami gerak ke PAVILLION, smpi2 je hujan, Rahmat la katekan,hehehe...selawat kt dlm...kt tepi tngge..haha..gempak gle wey ! msok asar kami pn solat asar laa....hujan dh reda sket..kami pn bergerak semula ke dpn Maybank..hari pn dh gelap..kami selawat dan ternampak ad org2 Malaysia(xnk ckp kaum la kan, t racist lak), ckp "ala, selawat je ke?" sambil mencebikkan bibir, huh ! kalau ikutkan hati aku nk terajang gak dak 2...tp abg ayep kte "lek je"..haha..tgh2 selawat uh, ad org algeria dtg2 trus menari. abs selawat bru dy ckp dy dr algeria n dy bg salam...org arab pon lpak skali ngn ktorg...selawat sesame...rse best gle..tp..ak kecewa r ngn sikap org Malaysia ni...support xnk, kutok je lbeyh...Selawat ats nabi kot...huh...papehal..Jgn lpe Solat :)

Sedikit gambar :
SOULAWARD KLCC :
Tepi Kolam Air Pancut

Air Pancut Gak

Stesyen LRT

Terowong Ke Stesyen LRT

DALAM KLCC

tepi kolam gak, ni last punye

Tengok, Orang arab gak support..mne 1Malaysia?

Jurugambar dari China
SOULAWARD BB :

Kat dpn Pavi

Credit to Kak Bib :)

Tepi Tangga !

Fik Saljuk N Pim Frenz !

Bincang Sket...

Penoh Penghayatan !

Depan Maybank

Kapak 630 , Ayep Divinite, Rafiq Infinatez, Acap SoulAward

Orang arab gak support...

Ni la Richard y ak ckp...

Lepak2 Kene Halau ngn KRS...huhu

BHC FAMILY !

Maybank !

Mne ntah...


Sekian dlu Dari aku :
Makhluk 630 !